lite olika saker

 
6/3, 12/3. "vi ses på bibliotekscaféet och skriver tillsammans" "det blir bra", viskar jag och sedan somnar vi. som om jag skulle kunna komma på en bättre idé. som om det ens finns andra sorters idéer som skulle vara bra. Så sitter vi där och delar på en kopp kaffe för vi är fattiga, du skriver din musik och jag skriver på mitt, och det bränner i handflatorna som om jag slagits. Du säger att du aldrig glömt bort hur min hud doftar, och jag tycker att det är så jävla fånigt men ändå så jävla fint. och sen är det ingenting mer med den saken.
 
 



I veckan har jag varit i skolan tre hela dagar än så länge, och jag förstår fortfarande inte riktigt varför, har äntligen börjat läsa på brott och straff (och undrar om det kommer att gå vägen), köpt 600 gram vaniljdrömmar, tittat på dragonskolans textil c- avslutningsprojekt, hälsat på mina föräldrar och blivit fotad av julia till hennes projekt i konstnärlig tillämpning. tänkte också tipsa om några grejer som de flesta nog sett vid det här laget men ändå: Jonas Hassen Khemiris brev till Beatrice Ask som fick mig att gråta för att det var så jävla bra, angående reva-projektet som nätverket allt åt alla parodiserar på ett så klockrent sätt här. Slutligen radioteaterns chef Stina Oscarson som i denna video pratar om konstens potential i ett samhälle som oftast känns ganska förjävligt att leva i. så himla fint, inspiration nr.1 till mitt projektarbete just nu. Ikväll ska jag och lisette på ordcafé med Erlend Loe på pilgatan, och imorgon ska jag funkisarbeta på Littfest. det allra allra bästa med litteraturfestivalen är att på lördag, kl 12 i idun (missa inte!!!) ska Annika Norlin samtala med världens bästa Liv Strömquist! och ja det var väl allt för nu, tror jag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0