i won't write my poem till i'm in my right mind

 

Igår när jag vaknade var himlen kristallblå, solen färgade av sig på mina väggar och alex sov bredvid mig, det var så fint. såg till att få den livsnödvändiga söndagstiden på bibliotekscaféet, och lyssnade på detta och detta bland annat. tycker det är så otroligt bra att jag inte riktigt vet vad jag ska göra. fick även återse albin och tid att prata för första gången på hemskt länge. Idag ger jag upp och vrider på mitt element, plockar fram ett extra varmt täcke och klär på mig långärmat och tjocktröja fast jag är inomhus och dammar av min thékanna. så jävla kallt, varför känner jag mig så främmande inför hur jag ska överleva en lång kall vinter när jag alltid gjort det? 
 
Bibliotekscaféet är förövrigt fullsmockat och en kille äldre än mig själv vänder sig till mig och frågar vilken min favoritdinosaurie är, utan någon särskild anledning alls. tycker det var ganska fint.

Kommentarer
Postat av: Lisette

Vad svarade du? (På dinosauriefrågan alltså.)

Svar: tråkigt nog att jag inte hade någon... men vi pratade vidare, han var gullig.
None None

2013-01-14 @ 21:40:06
URL: http://verklighetsflykting.blogg.se
Postat av: hubert

Det är sådana möten jag drömmer om Anna.

Svar: då är bibliotekscaféet verkligen rätt plats.
None None

2013-01-14 @ 22:10:02
URL: http://www.decipher.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0