we got married in a fever.


Förra veckan var en verklig upp- och nedgång, ungefär som att gå i en trappa. Jag har varit på anställningsintervju, sovit ungefär all tid då jag inte gjort någonting aktivt, införskaffat en galet snygg Ritualen-biljett, flertalet gånger blivit väckt av väckarklockan bara för att orka ta mig till spegeln och där säga till mig själv detta.går.inte, för att vakna flera timmar senare och fortfarande vara trött och endast kunnat ta mig för att släpa mig till bibliotekscaféet för att träffa olivia.



spontandruckit kaffe med Simon, sett solen gå ner från den bästa lilla platsen vid fönstret på bc och fyllas av lycka för att det känns så skyndsamt vackert. lyssnat till en av mina favoritförfattare på bokcaféet, Sara stridsberg: en av få författare jag mött som levt upp till sina böcker, bara så himla nära hjärtat. Kvicksilverföreläsning med frans, spenderar sedan resten av dagen på bibliotekscaféet med PA100, dricker för många koppar kaffe och pratar massvis med den icket bortglömda "jag vet inte vem jag är utan mina cigaretter"-författaren som det var så spännande att dela mina rökpauser med i våras.



Ser en idiotiskt jävla bra uppsättning av det geniala SCUM-manifestet, går därifrån halvt euforisk och vill gråta av någonting så magnifikt. Har så himla få lektioner att de jag väl har känns ovärda att gå på, blivit diagnostiserad med någonting så oromantiskt som urinvägsinfektion och tvingas svälja piller jag finner abnormt stora. 
Utmanar min fysiska uthållighet (fast det känns mer som att testa den psykiska) genom att jobba ett 9,5 timmar långt arbetspass tillsammans med en huvudvärk som känns dödlig. det är liksom då man behöver ett mantra att rabbla i sitt huvud. 



Sedan blev det igår och jag bar tillsammans med min mamma och bror en soffa från biologigränd och nu är mitt rum genast tusen gånger mysigare än tidigare. Efter det besökte jag bildmuséet (har svårt att inse att det finns så snygga byggnader till och med i umeå) tillsammans med Lisette för att titta på Nanna Johanssons och Dayanita Singh's utställningar.



det börjar nästan bli för kallt för magtröja.


för att jag är så trött dricker jag kaffe då det egentligen är för sent för att dricka kaffe, äter en sockrig munk och läser vidare i Chivas Regal, dödligt bra. beger mig sedan till F som är hemma från skivinspelning, han pekar ut alla födelsemärken på min rygg som stjärnor placerade på kroppen och jag får somna på det bästa sätt med hans armar kring mig.

Och så vips var det en ny vecka och jag är lika trött som tidigare men det blir nog bra det här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0