i still think of you, but everyone knows, if you can; let it go.

 
okej denna höst bevittnar vi omdömets sönderfall. 
 
fredag:
 
 
det regnar så himla mycket att det känns legitimt att använda paraply, vi har fest hemma hos mig och trängs runt mitt köksbord och dricker öl eller vin. Vi röker på balkongen och blir blöta om fötterna och hamnar på hemmafest på biologigränd och jag minns vagt på det sätt som aldrig gör att man är riktigt säker på om man drömt det eller inte att vi sitter på köksgolvet han med gitarren och porcupine tree och att han smakar lite snus när vi hånglar. att vi hämtar stekpannor från soprummet för att sätta upp trapphusdörren med, och att jag tycker det är ett äventyr att hitta hem från en hållplats bort och att det är som en rymdresa att hångla i min säng samtidigt som massor av folk trängs på alla möjliga sovplatser i lägenheten.
 
lördag: får uppleva hemska alkoholsviter, dricker thé och äter mintpastiller till frukost, vi har bakiskollektiv i mitt hem och köper massvis av hämtpizza. tar en paus. tillbringar kvällen med att göra upp en eld på bölesholmarna tillsammans med simon & vi dricker thé i hans etta mitt i natten. så hemskt mysigt, trots min drogade trötthetsimma.
 


söndag: sådan där bra standardsöndag då jag folkkökar med lisette och olivia, dricker sedan en kopp kaffe och tre koppar oktoberthé (earl grey + grape + blåbär, säger bara det) på det vanliga bästa stället. Beger mig sedan hem till skogen för att kolla på partiledardebatten tillsammans med min pappa och bror.
 
 
och så ångestklumpen sluta då: efter två folköl mitt i veckan och jag har rökt en cigarett på en regnig veranda har vi sex i hans säng innan vi somnar. och det är väl okej tusen gånger om att det är just han som somnar med sin andedräkt mot min nacke och att han får kyssa mig som den enklaste saken i världen men plötsligt finns det också tusen saker med det där som är så himla jobbigt att handskas med att jag blir helt tyst för det var just där jag inte planerade att hamna en enda gång. och då vill jag kedjeröka istället för att sova om nätterna men orkar inte för jag är för trött men sömnen är för dålig.
 
men. till veckan är det sara stridsberg på pilgatan, scum manifestet, ofogkonvent hela helgen och nanna johansson har vernissage på bildmuséet. så planen är att det kommer att ordna sig alltsammans.
begraver mig fortfarande smått i Bruno K. Öijers ord, vilket inspirerar mina egna tankar till att tala såhär:
 
detta översatta rum
får frispel och talar för högt,
bara till sig själv
jag plockar in hjärtstilleståndet och sätter det att vänta
 

godnatt.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0