hösten.


det bästa med att han tjatar om att jag måste väcka honom och säga hejdå innan jag går om mornarna; att när jag puffar lite tafatt på honom kan han förvirrat öppna ögonen och säga "oj vad skumt, jag drömde att du och jag åkte motorcykel på en solig väg, och så plötsligt förutspådde jag ett jordskred genom att kolla på hur bergen såg ut, och så dog det jättemånga i det jordskredet men vi överlevde" och sedan hur han drar mig närmare för en hejdåkyss och en minut senare står jag på verandan och ser ut över regnet och tänder en cigarett. då tycker jag att allting är jättefint.
 
förövrigt så har jag jobbat 15 timmar, sovit till halv ett om dagarna, hållt mig vaken endast pga kaffe, ätit sjukligt god blomkålssoppa & tomatsoppa på bibliotekscaféet, hängt med simon, skrivit om surrealismen & sett film på movefestivalen. känns som om detta är första gången på hela veckan som jag sitter ner och bara gör ingenting. men ikväll är det nog dags att dricka öl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0