och alla frågar, om jag känner någonting, och jag vill svara att jag känner fan allt som går att känna i mig.



för att på något ganska osammanghängande vis sammanfatta det på senaste, med början förra fredagen.
+ har tappat all min kraft att ta mig till skolan, så jag börjar avboka allting som sker innan klockan elva om dagarna. det.bara.går.inte. känner så tydligt känslan av total omöjlighet, jag bara måste få ligga här och sova och ta det lugnt tills det känns okej att göra någonting annat, för annars är det inte okej att göra någonting annat. Jag pluggar hela dagen till ett massivt internationella relationer-prov, tar en kaffe med olivia och lisette på mekka, på kvällen snöar det och jag hamnar oplanerat på fest i ett litet stökigt kollektiv på teg. Minns så tydligt hur bra det känns att vara nykter och kunna ha kontroll över precis allting och inte känna att allting är så dimmigt att det enda vettiga är att gå och lägga sig, och jag tänker att är det någonting jag är less på så är det att vara full, vilket motbevisar sig på lördagen då jag efter att ha kurerat min smärtande kropp med alvedon och värme 
 







+ dricker öl hemma hos lisette och vi skrattar åt precis allting och resten av kvällen och natten dansar vi på scharinska tills benen inte längre vill bära. jag dör lite inbords men på ett bra sätt åt den oerhörda klyschan att på ett dansgolv hångla till raderna oh this town kills you when you're young, och han har sådana där runda perfekta hipsterglasögon och jag tänker att jag är fullständigt störd men att det är okej, och vi kollapsar i min säng fullständigt fallfärdiga av oavbrutet dansande och någons armar kring mig känns inte som hela världen.
och vi vaknar sådär lagomt vad-var-det-nu-du-sa-att-du-hette-det-var-ju-så-hög-musik-igår och jag dricker thé till frukost och känner hur hjärtat snörs ihop av att han rör sig likadant, pratar likadant, är blyg på precis samma sätt och den där perfekta rörelsen som ibland blir när någon varsamt rullar upp ärmarna på en stickad tröja eller munkjacka. 



förmiddagar innan jag förflyttar mig till bibliotekscaféet.

+ mitt hjärtas rytm fuckas upp ytterligare när jag får det där smset, som aldrig skulle komma, jag saknar dig så mycket och jag kan inte sluta gråta, vill du ses och ta en öl? Och han kommer aldrig någonsin få veta att jag inte klarar av att jobba den kvällen. 
+ börjar trivas på bc igen, där jag tillbringar de flesta förmiddagar och eftermiddagar med kaffekoppar, soppluncher, vänner, folk som kommer förbi för att prata, och kopiösa mängder papper med meningar målade i rosa och grönt om konstruktivismen, liberalismen, och tusen andra saker. skriver klart de flesta inlämningsuppgifter sent om kvällarna. orkar jobba ett enda arbetspass.
+ delar en middag bestående av sanslöst god västerbottens paj på göteborg tillsammans med therese och hinner med att prata om det mesta. du är så bra.

+ när man inser det vitala i skillnaden mellan att omedvetet inleda en kärleksrelation genom att hångla upp någon mot en toalettdörr när man har så mycket alkohol i blodet att allting är en underbar cirkus, mellan att sitta mitt emot varandra vid det lilla runda bordet på bibliotekscaféet med varsin rykande kopp kaffé och inte riktigt veta vad man ska säga för han är så blyg att jag nästan också glömmer bort att prata.
sedan känslan, av att hans röst skakar litegrann efter att han borrat ner sin näsa i mitt hår och jag vilat mina händer kring hans midja, och det är så jävla kallt ute. och det är fredag och jag äter pizza med olivia och lisette på något ställe just innan de ska stänga för kvällen och sedan åker vi till fanny och de jag älskar är där och livet är i sitt esse precis hela kvällen för vi dansar så mycket stroboskopdans hjärtat orkar på liquid sky på fabriken






+ vaknar något lätt förvirrad och dricker thé och äter pizzarester till frukost, städar mitt rum josefin skriver "äntligen är allt i sin ordning, dvs ingen ordning" så sant på ett så fint vis, kliver på bussen för att möta mina älskade. vi förflyttar oss mellan bibliotekscaféet och schmäck och på kvällen café station och bakispluggar/pratar livets skenande bana, jag är snurrig och vilar i lisettes säng och allting känns lite hysteriskt.


+ klockan är tjugo i elva och det är lördagkväll och jag tänker halvt stillsamt halvt oroat halvt lycklig att okej svarar jag på detta sms vet jag att jag kommer kyssa honom hejdå vid hans buss imorgon. jag vet inte varför mitt liv måste gå i tvåhundrasextio kilometer i timmen eller mer för att jag inte ska tröttna och tycka att livet är så jävla värdelöst, och om det är ett handikapp att det känns som om jag har så mycket kärlek i mig att det ibland känns som om hjärtat ska sprängas. jag undrar lite vad som hände med den personen som aldrig blev kär. fast besluten om att jag inte vill ha någon finns det fortfarande få saker som är så underbara som att kyssas en hel natt med någon och känna hur det pirrar i magen. jag finner en viss romantik i att hångla på dansgolv och på hemmafester med personer man kanske inte ens vet vad de heter men det är fortfarande helt olikt när ens hjärta ändrar takt och allting inom en bara bubblar. så vi kommunicerar med läppar och det blir som en drog. finner äntligen vardagens fylla igen. och tänker att det är väl bäst om vi glömmer bort att det är sent på natten tidigt på morgonen att 13.33-bussen går snart för du är bara så himla blyg när vi inte kysser varandra.
 
så idag folkkökar vi med olivia, lisette och josefin och tittar på communitas-utställningen på bildmuséet och kysser varandra hejdå vid hans buss.

och jag är så trött utmattad av alla känslor att jag somnar så fort jag kommer hem, undrar lite om jag tar vardagen på för stort allvar eller om det bara är väldigt fint att leva.


(lisettes: bild 3,4,11. josefins/majas/vem som nu tog bilden: bild 6,7,8,9)

Kommentarer
Postat av: B

Älskar dig F <3

2012-11-19 @ 11:27:39
Postat av: K

Älskar dig F <3

2012-11-19 @ 12:34:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0