Hittade mig ett favoritcafé i Göteborg


där jag helst satt ensam flera timmar i sträck i sann bibliotekscaféetanda fast med göteborgskärlek i hela min kropp, drack thé lyssnandes skrivandes och gå ut och röka alldeles utanför, inte säga ett ord på flera timmar förutom "kan jag få lite mer thévatten tack?" bara försjunka och vara stilla men pennans färd över papperet rör mig mer än någonting. annat. då.






tapeterna var dessutom gammalblommiga och det satt män där och spelade shack i flera timmar som om de höll på med någonting viktigt.


en dag kom Teodor dit då han slutat skolan och pluggade psykologi och drack kaffe med mig. Sedan åkte vi till några fina och åt pizza och rökte cigaretter. Jag trivdes massvis.


Kommentarer
Postat av: Albin

Ah det stället äger, hittat många guldkorn där :D

2012-03-12 @ 22:07:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0