fredagstext


för.allt.i.världen.skulle.jag.inte.byta.bort.det.dina.tankar.när.du.sover.



en sprucken spegelbild fylld av mönster
försvann i branden åts upp av den karaktäristiska röken
marken är uppfläkt som ett sår
rötterna ligger spridda över en yta större än vad som ryms i en ekvation

jag har druckit för mycket thé (96 kr sedan i tisdags och allra minst 25 koppar)
räknat för lite matte gjort allting precis som mitt hjärta velat det. det är pirrande att vara så vaken.

och jag och denne okända brevskrivande man sitter mitt emot varandra och skriver ännu en gång och det känns som om
Snälla gå inte härifrån, bara gör det inte. ska vi gå ut och röka en cigarett? Det är vår. Det är vår!
och så gör vi det och pratar om ernest hemingway jack kerouac dostojevskij och lite murakami

någonting tänkvärt som står inne på toaletten på bibliotekscaféet:
du förbrukar dina rättigheter men har dem ändå kvar.

tänkt för mycket på människor, men det finns så jävla mycket att förälska sig i.
önskar mig just nu mest av allt: ett glest förortsregn långt hemifrån. Det tänker jag på ofta.

¤

Kommentarer
Postat av: Linnea

Haha, det är jag som har skrivit det på toaletten :)

2012-03-16 @ 21:56:09
URL: http://mysteron.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0