You can get addicted to a certain kind of sadness


/your love is better than ice cream.

Delar med mig av lite av min måndag och lite tankar såhär 20:49 och framåt. 


Jag försöker plugga matte för vi har prov imorgon men det mesta är bara enhetscirkulerande cosinusfunktioner (lånar truls ord) och i mina ögon är det trams och jag fruktar att provet kommer gå åt helvete. Jag saknar matte C. Såhär i efterhand känns det sjukt roligt att derivera, och framförallt enkelt. Alla de här orden om att matte D är så mycket enklare gäller nog majoriteten av min klass men inte mig som alltid varit dålig på vinklar och trigonometri. Varför.går.jag.natur? (gjorden först den meningen i kursivt, men det såg sjukt emo ut) Men Siri gör mig iallafall sällskap och det är ju bra.




Min lillebror när han är som finast (fast han alltid är cirka finaste i världen) med basker och sin nya akustiska bas skrivandes noter till sina egna låtar mitt emot mig när jag räknar matte. 



Egentligen har jag mensvärk men jag är inte grinig för någonstans vid 00:00 inatt får jag besök och det är för spännande för att jag ska vara på dåligt humör. Det här med att han bor i göteborg och man bara smsar om nätterna och så plötsligt. ska han vara i ens rum. sova i ens säng. sitta i ens kök. Det är knäppt och orelatistiskt men riktigt.
Förövrigt har jag lyssnat på Hästpojken hela dagen, och allt jag kan säga är att it takes me back. så jävla mycket. Jag vill bara snurra runt i röda haremsbyxor och blommig klänning med utsläppt hår och inflätade pärlor röka thé och vara barfota och helst på trästock eller urkult den.där.sommaren. Därför ska jag och Jenny göra just det på umefolk, samt volontära och att jag får träffa Mimmi igen.

Igår började jag läsa det kommunistiska manifestet. För jag har alltid tänkt att det är en hemskt tjock och oläslig bok, men den visade sig vara tunn och halvpoetisk. Älskar första meningen "Ett spöke går runt Europa - kommunismens spöke". Min förhoppning är att jag faktiskt kommer läsa klart detta verk, det tror jag faktiskt.

Slutligen, har jag bara detta att säga:

Kryper ihop vid ditt öra,
och somnar där.


Kommentarer
Postat av: Hubert

(Jag önskar att jag hann söka till volontär för Umefolk, saknar den festivalen)



Vi borde träffas och ta en fika nästa vecka.

2012-02-13 @ 22:21:55
URL: http://decipher.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0