det här med att ha träpärlor i håret


jag önskar att jag hade några fina bilder från helgen, för det var verkligen så fint.

det är absolut omöjligt att beskriva sådana lyckorus som mitt under celso paco & dynamo de luxo i studion då man dansar fastän det känns som hjärtat ska brista och benen gå av en hel timme i sträck, jag vet få saker jag känner mig så hemma med att göra som att dansa på en folkmusikfestival. eller mitt i folkmassan framme vid scenen på idun med felicia och jag är så lycklig och hon är så lycklig och det pirrar i min mage för jag är så kär samtidigt som allt det här händer.

tyckte mycket om stämningen vid volontär- och artistutrymmena, alla musiker som stämde sina instrument och spontanspelade lite överallt, att fika bland alla jackor och väskor och instrument, att springa ut i kylan och röka mentholcigaretter, eller ta nattbussen hem direkt efter att ha tokdansat till östblocket. allt detta är väldigt bra saker i min värld.

det har blivit som ett litet mysigt bo i hörnet av min säng där jag sover så himla gott. jag har ioförsig alltid tyckt om att sova ensam men just nu uppskattar jag det extra mycket. idag vaknade jag med sedvanlig dagen-efter-man-dansat-jättemycket-värk-i-vaderna. sliten och med ganska tom mage begav jag mig till folkets hus för umefolkvolontärande, släpade och bar instrument i flera timmar.

och i helgen har jag bokat så himla många tågbiljetter känns det som. Snart åker jag till Göteborg.





två bilder från 2010. för att jag hade alltid hade träpärlor i håret.


Kommentarer
Postat av: rebecka

hej :) googlade lite å såg att du hade pärlor i håret! tycker det är så himla fint! men hur sätter du fast dom? för du har inga dreads va? (:

/ Rebecka

Svar: haha, tack!:) nää jag gjorde bara flätor i håret och trädde på dem, funkar inte alls på alla sorters hår men för mig går det finfint.
None None

2012-09-23 @ 18:21:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0