And if you go chasing rabbits, and you know you're going to fall




Igår ville jag vara en hippieprinsessa igen. Det kändes så himla rätt. Här är en fin bild på mig och Felicia. så himla glada.

Jag och Albin styrde en liten försenad födelsedagsfest eftersom vi båda fyllde år för ett litet tag sedan, och det blev himla mysigt. Vi drack vin och bål och spelade massor av musik och sjöng och dansade och satt på golv och jag drack någonting som känns som tusen koppar earl grey och apelsinjuice för att inte råka förstöra kvällen genom att må dåligt av kombinationen magkatarr och alkohol. Min kropp är så himla mycket vrak just nu. Så fort jag blir lycklig: jag messar upp hela mitt fysiska tillstånd. Det var världens snöstorm ute och vi fick gömma oss i cykelskjulet för att kunna röka. Klockan halv ett på natten kom T dit och jag som trodde att jag inte skulle få träffa honom på flera månader var ungefär världens lyckligaste person resten av kvällen och natten.

Och jag har så himla fina vänner.

Sedan gick vi genom resterna av snöstormen till hans buss och och och.

Jag låg i Albins soffa medan han gjorde frukost åt mig. Vi plockade undan alla glas, alla skålar och torkade alla bord och dammsugade och jag satt och ritade. Vi gick ut och rökte och satt på bibliotekscafeét. Sedan tog jag bussen hem och redde ut alla tovor i mitt hår. Det är smärtsamt att vara en hippieprinsessa, och håret är i vägen när man hånglar.

Ikväll har jag varit hos Olivia några timmar, och nu är jag så himla trött efter att bara ha sovit tre timmar och genomlevt någonting som känns som större delen av mitt känslospektrum (överdrift, men ändå) på några få dagar. Jag behöver sova. Imorgon blir det fredscafé med Ofog igen!

¤

(snälla låt mig få sova i hans doft en natt till även om han inte är här)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0