.


typiska bibliotekscaféetsaker:

alla män i stickade koftor, randiga tröjor. Personerna som går förbi utanför fönstret i långa kappor och röker. Alla korthåriga flickor i naturfärgade kläder.

och solen som försvinner, hur det blir mörkt utanför fönstret. timmarna som bara går. 

jag dricker thé tills jag nästan blir illamående, läser tidningen. tittar bara på alla människor.

gud. vad. enkelt. allt. är. jag. är. så. himla. lätt. om. hjärtat.

Men om nätterna är det svårt att sova med alla fjärilar i samma kropp. Jag kryper ihop med dubbla täcken och zebratröja.

Men två mornar i rad har jag varit lycklig nu. Inte behövt ta 07.40-bussen, utan ätit min frukost i solsken och dansat till 70-talsmusik i ett tomt och stökigt kök.

Ärligt talat det jag vill säga är; blir fan inte klok på livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0