Korallreven och vintergatan/sommaren står och väger

Någonstans mellan ölen på min balkong med mina bästa vänner och ölen vi dricker i hans säng cigaretterna vi röker på hans veranda kaffet vi dricker på wayne's-taket och alla promenader han går med mig runt i hela umeå kyliga nätter han tar mig i handen och springer för att vi ska få upp värmen, så inser jag att det är fan bara att andas och om det inte går så får man hitta på någonting annat. återupptar bibliotekscaféetvardagen, och är så nöjd med att inte.vara.kär.i någon. och återupptäcker värdet i totalt kravlösa och onyktra drömlika kyssar fem på morgonen.




lisettes bilder! från en tid i juli.

rörelsen och farten, jag fick smak för den och där har du orsaken till allt som hänt. Plötsligt känns allting ganska fridfullt, jag skriver in saker och ting i min kalender, skriver om mitt cv och befinner mig plötsligt på min första anställningsintervju som nog inte riktigt ter sig som anställningsintervjuer brukar göra. Umeå är fortfarande varmt, och jag vet att mitt hjärta inte är helt ännu men att det är på god väg och att jag nog inte kommer gråta över detta en enda gång till. Att hans sms förblir obesvarade ett långt tag till. Sommarlovets sista dag vaknar jag i Lärkträdet och vi pratar om island, som vanligt, han berättar om alla naturens rörelser och allting känns ganska vackert. eftermiddagstid; rosévin och fika hos lisette med alla de jag älskar som mest. När väl kvällen är kommen träffar sommarlovets sista regn oss medan vi röker långa winston då mörkret klyschigt nog faller och jag förfestar med de bästa och vill aldrig att denna vardag ska upphöra och övergå i ointressantheter och banala ting som skoltrötthet och sådana där hemska ångestnätter över saker och ting som egentligen inte spelar roll. Vi tillbringar kvällen och de första timmarna av natten på scharinska där vi dricker norrlands guld ur små glasflaskor och mina läppar är klarröda och jag är inte det minsta ledsen och därför är detta det bästa avslutet på en totalt overklig sommar.

Har lägenheten för mig själv resten av veckan, dricker en kanna earl grey och ikväll tänker jag somna i min egen säng, imorgon är det nog dags att styra upp litegrann. vi ser vad som händer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0