we are stardust.


¤ Sitter helst på bibliotekscaféet och läser On the road över tusen koppar guldfärgat thé och solen som nästan slår en i ansiktet för att bara ibland lyfta blicken och studera hur han den unge mannen som kommer ut och röker tillsammans med mig ibland sitter nedböjd över sitt anteckningsblock och skriver.

¤ Hur han pratar om att riva sönder alla kort och bara sticka men att det är jävligt svårt och jag säger att, ja man kan ju tro att man gör något eget och står emot allt men det gör man fan inte. Och jag lutar mig mot väggen och han röker sin cigarett sakta sakta och mitt thé kallnar för solen har precis försvunnit bakom husen. Sedan går vi in, jag dricker en försiktig klunk kaffe (som faktiskt smakar gott), plockar ihop mina saker och åker hem.

¤ När någon man är förälskad i men som bor 100 mil bort ringer och säger med den mjukaste och finaste rösten "jag är jättekär i dig. puss. " och sedan lägger på då dör man lite för det är så jävla fint. 

¤ Känslan av att leva dubbelliv, eller kanske tillochmed tre- eller fyrdubbeltliv. Tuggar lakritsrot alltjämt, det är mysigt. Får mig att tänka på Adam och War Starts Here, mmm. Smutsiga kläder och färger i håret.

¤ Gjorde sushi igår tillsammans med mina fina klasskamrater och det var så himla himla gott. Första gången jag ätit sushi och tyckt om det. Spelade spel i flera timmar, nog också första gången jag gjort det sedan jag gick på lågstadiet. Kanske börjar övervinna min ångest inför sällskapsspel?

¤ Såg finaste filmen (Wristcutters: a love story) igårnatt.

¤ Gjorde en lista över alla skolrelaterade saker jag har att göra, det kändes viktigt att göra en lista men känns inte lika viktigt att faktiskt ta tag i uppgifterna. Känner ilska över att inte ha fått svar från rektorn (trots att jag mejlade för två veckor sedan) om att jag vill byta mentor. Så jävla dåligt.

¤ Skypeade med Teodor i fyra timmar igårkväll och drack en liter coca cola (vad fan händer). Om två veckor är jag där hos honom, kan knappt tänka mig något ljuvligare. Ska sitta på nattåget med Felicia och dricka öl. Bäst.

¤ Ikväll är det arenafest och jag är otaggad. Ser fram emot att träffa fina personer jag inte träffat på ett tag (typ två veckor men ändå) men orkar inte riktigt resten. Tänker alltid innan jag far på fest att "om det suger riktigt mycket kan man alltid sätta sig någonstans med ett paket cigaretter" och då känns det okej. Så jag tar nog mig dit. Men först ska jag hälsa på Diza.

¤ Olivia är borta över helgen. Sorgen.

¤ Jag är bara så himla trött, önskar att den sorgliga företeelsen vardag skulle vara mer inspirerande. Kanske skriver ett långt inlägg om detta snart. Det skulle nog kännas ganska värt att göra.


Kommentarer
Postat av: Hubert

Wristcutters är en sådan oerhört fin film.

2012-04-14 @ 22:29:07
URL: http://decipher.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0