we will capture all of london, with disposable cameras














Vi var i London en enda dag vilket är alldeles för lite, men jag hann med att prata med en aktivist om ofog och ickevåld vid ett tältläger alldeles utanför westminster abbey, besöka typiska turistattraktioner (inte mitt initiativ), dricka thé vid vattnet med min lillebror, åka upp i London eye just då det börjar mörkna (totalvärt, faktiskt) trängas i de förvånansvårt små och trånga tunnelbanevagnarna och totalt förälska mig i Camden Town. Bästa.stället.jag.varit.på. Köpte världens vackraste svarta blänkande kängor och hamnade i världens äldsta Dr.Martensaffär (bokstavligt talat) där tydligen både ramones och sex pistols köpt sina kängor. Köpte leopardstrumpbyxor i blått och överallt var det färger och mönster och ungdomar stod i grupper med färgglada strumpbyxor och rullade cigaretter och allting var som en enda stor mysig festivalmarknad.




Lovar mig själv att återvända snarast möjligt. 


Kommentarer
Postat av: Signe

så himla fint det låter + sjukt fina bilder!

2012-04-12 @ 16:44:50
Postat av: Anna

Åh tack!

2012-04-14 @ 14:32:03
URL: http://elephantrebellion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0