tiny fish lungs






Sedan tillbringade jag och min bror tillsammans med våra kusiner en hel dag i bilen kändes det som. Vi åkte till Stonehenge där det blåste hemskt mycket, men jag tycker det var vackert. Trots att det i grund och botten bara är stenar. Jag pratade med en skäggig herre som stod vid ingångarna och samlade in namnunderskrifter i syfte att föra tillbaka de kvarlevor som grävts upp kring Stonehenge och istället placerats på muséer. Levde hela dagen på take away-thé jag köpte överallt (och fick lite dåligt samvete för det är inte i min stil att syssla med sådant naturslöseri) där vi gjorde stopp, och på eftermiddagen stannade vi i Bournemouth för att gå ut på en engelsk pir och äta mat på ett sjukligt ställe som fick mig att vilja kräkas över västvärldens överflöd och kände hur det inte.tilltalar.mig. Det allra minsta. Sedan åkte vi vidare och kom fram till Nottingham mitt i natten där mina kusiner bor. Somnade i ett iskallt rum och vaknade i ett stekhett. 

Nästa dag träffade jag på Occupy Nottingham! Jag pratade med en man som berättade att de varit där 171 dagar och visade mig runt i deras tältläger. Så himla fint och bra.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0