Hur lyckliga kan vi bli, när vi vet vad stjärnorna består av?


Måndag; myser med Ofogvänner på ett väldans fint kollektiv mitt i stan. Vi äter veganmat och dricker thé, läser statistik och målar banderoller. Doften av sprayfärg talar till mitt hjärta (snartsnartsnart). Tar bussen hem och kokar transbärssylt med pappa och lillebror.
Onsdag; läser på om Occupy Wall Street. (förundras över tystnaden i ett tomt hus). Mikaela kommer över och vi dricker thé på mitt golv.
Torsdag; tar sovmorgon från skolan, har sedan både kemilabb och fysiklabb, det borde inte ens vara okej. Äter med Viktor på bibliotekscafeet, åker sedan hem till Evelina som är en av de vackraste människor jag vet. Vi dricker Rooibos och pratar i timmar om självhushållning, volontärresor, kulturer, själen och ekobyar och om att leva nära naturen. Tycker att det hela är hemskt fint och mysigt. Stjärnklart då jag tar sista bussen hem.
Idag är det dags att bege sig till staden och Occupy Umeå. Känner att det har potential att bli någonting stort och vackert. Nu är det väl revolution på gång, jag tycker att väntan börjar bli lång?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0