Det finns ett enkelt svar, du är varm när jag är kall.


Jag åker till Stockholm med den finaste jag vet, besöker konstnärsnästen på söder och hånglar på konstiga ställen, drycker thé ur ryska tekoppar hos mina släktingar, går på fotografiska, hälsar på hos Caroline och då vi ser Enter Shikari stagedivar jag för första gången i mitt liv, är sedan sjuk i en vecka och verkar tappa all ork såväl psykisk som fysiskt. Räknar tillsynes omöjlig derivata i skolan och planerar hösten och vintern tillsammans med Omställningsgruppen. Spenderar de mesta av mina pengar på cafébesök. Annars verkar det mest värda den här hösten vara att gå på folkpunkspelningar och dricka öl. Ser Chris Clavin en regnig söndagseftermiddag på Pilgatan, lyssnar sedan enbart på hans musik ett bra tag.

Någonting som jag tycker är fint är det faktum att Tomas Tranströmer får årets nobelpris i litteratur. Upptäckte att han var en fantastisk poet då vi bodde granne med honom två veckor förra sommaren. En släkting till mig vars lägenhet vi bodde i brukar berätta roliga historier för honom, och då skrattar han så gott. Det är sådant jag tycker är fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0