Söndagseskapism och: det fria fallet.


Har frusit så mycket att jag har ont i ryggen. Det är en hemlighet för mina föräldrar. Och jag har inte pluggat det allra minsta i helgen, vilket jag försöker dölja för mig själv allt vad jag kan; veckan kommer bli Hemsk. Jag önskar att jag hade någon att plugga med, det hade varit mysigt, och motiverande. Men vem fan läser natur liksom. Nä. (Skulle kunna spendera de resterande ett och ett halvt åren med att hata den linje jag valt men det tänker jag inte göra, bara en liten period nu). Spenderat denna dag i sängen och vid skrivbordet, ingen annanstans. Läst böcker, lyssnat på Andrew Bird's mest melodiösa låtar; skivan döpt Noble Beast är totalt fantastisk. Känt igen alla mina livsdödande problem på wikipedias sida över Järnbrist, ungefär samtidigt som min läkare ringer mig och säger att mitt blodvärde är sjukt lågt, vilket inte var de exakta orden men; är yr och allt möjligt mest hela tiden. Detta verkar vara ett återkommande problem i mitt liv, och då visionen är att bli vegan en vacker dag: måste lösa problemet. Hämtar ut tabletter, köper spenat broccoli persilja apelsinjuice och måste sluta dricka mjölk till maten. Attans, nu finns det inte en risk att hunger försvinner i och med lunchen på skolan. Är lite oroad över min stearinljusförbrukning, undrar lite över miljöaspekten på det hela. Bör kollas upp. Ställde väckarklockan på 04:00 i lördags, för att ställa till med lite Ofog, och jag är mycket nöjd över resultatet. Tog tidigaste bussen till Ersboda som gick 6.44 och sov vidare hos Viktor. Men, ingen ordning på detta inlägg. Oordning i skriftlig form; likadan som den ritning över det där tunnebanesystemet du har ovanför din säng och följer med fingrarna varenda kväll. och: en man under stjärnhimlen under en bro och över gatlyktornas betongreflekterande sken.

Aldrig varit mer besviken på människor. Och jag menar det verkligen. Som en osynlig parantes såhär i slutet.

jag: det är så jobbigt med folk som vill dö.
du: helst skulle jag vilja leva på antikens tid.

Kommentarer
Postat av: Hubert

Kom hem till mig så lyssnar vi på Sigur, dricker höstte och skriver labbrapporter.

2011-11-20 @ 21:40:52
URL: http://decipher.blogg.se/
Postat av: Amanda

Gulle. Du med, har jag alltid tyckt!

2011-11-23 @ 11:43:54
URL: http://afterglow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0