Måste komma ihåg att boka biljetter till Kapten Röd


Har haft så hemskt fullt upp i veckan, och mitt fysiska tillstånd känns inte heller helt okej; vimmelkantig mest hela tiden. Men! Har varit på fin teater (om hon var kille skulle jag vara kär i henne + topboy, men den första akten var så fin att man bara ville kramas) med Felicia, planerat massor med Ofogare, varit ute i Tavelsjö med fina klasskamrater och gjort gröna popcorn, pratat fikat och och misslyckats med att räkna matte. Och alla långa kramar gör mig varm i hjärtat allra mest. Planerat fest hela veckan vilket har lett till att jag missunnat skolarbete, men det var det värt för det blev så lyckat och jag dansade så jag fick ont i vaderna. Somnade helt utmattad bredvid Viktor efter att ha åkt nattbussen hem. Helt okej. Tagit igen lite matteräknande i helgen, äntligen skrivit klart engelskaanalys, varit hos Felicia, sovit, för lite, men ändå. Ett plus idag var att jag var på folkkök med Truls, Valdemar och Felicia och åt indisk veganmat och det kändes bra. Och känslan av att någon ringer en om kvällarna och vill prata om pojkar. Det är en sådan där ovan sak som känns bra att göra. Och ibland om nätterna drömmar jag att jag får brev från Göteborg med små, små geometriska figurer i.

+ Åker förmodligen till Övik nästa helg och ser Kapten Röd med F.
+ Skriver debattartikel som inte är skolrelaterad!
+ Började läsa Huckleberry Finn idag, och sidorna är sådär tunna och mjuka
+ Får ibland långa sms som handlar om att bland annat bygga corn flakes-labyrinter och mysiga hemmafester

- Stressad över allt skolarbete
- Alla dåliga onödiga men förstörande tankar
- Att jag numera behöver sova så mycket för att ha ork till allting
- Är hungrig hur mycket jag än äter (men slutligen: bokat läkarbesök)


Alternativt sätt att värma upp sitt rum på särskilt då man också vill ha fönstret öppet lite: tända värmeljus ungefär överallt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0